Jobb og Stress…. hvilken matvarer skal man ta?

 TAGS:undefined

Når man kommer i retur til arbeid, er de som at man kommer tilbake til rutiner og stress. Akkumuleringen av forsinket arbeidet vil komme tilbake til nervenes overflate, slik at mat og drikke skal være grunnlaget for å finne stabiliteten vi trenger. Visste du at det er visse matvarer som kan hjelpe oss i tider med stress? Finn ut av hva de er.

Grønne grønnsaker

Noen grønnsaker, hovedsakelig grønne, vil utstyre oss med de vitaminene vi trenger for å holde tritt. Spinat, for eksempel, forhøjer vårt jern inhold , så vi ikke har lavt forsvar. For å bekjempe stress, går vitaminene C, A og B godt, og noen mineraler som kalium, magnesium og fosfor, noe som bidrar til å redusere stresshormoner.

Vin

Tallrike studier har bekreftet at å drikke ca to glass rødvin om dagen reduserer i stor grad, nerver og tilbyr komfort. Starten den nye sesongen med vin, fordi, foruten å være en makeløs nytelse, er det bra for din helse og dit hjerte. Du vil komme av det vinnende!

Øl

Flere og flere dyder tilskrives øl. Dens mineraler, hjelper med energien som er bra for huden … og også for å redusere stress. I en studie av Latin-Amerika, moderat inntak av øl hos gnagere demonstrerte vi at æl er stand til å forminske stresset hos dyrene. Få noen øl i ditt liv og stresset er borte!

Blå fisk

Fet fisk har mange fordeler for kroppen. Dette er takket være sine omega-3 fettsyrer, som øker serotonin, et signalstoff ansvarlig for å regulere stress hormoner og adrenalin. Det anbefales å spise det tre ganger i uken.

Mørk sjokolade

Det samme gjelder for den mørke sjokolade, som aktiverer lykke hormonen og gjør oss mer full. Når det kombineres med rødvin, kan eksplosjon av smaker og fordeler være uendelig.

 TAGS:4 Kilos 20124 Kilos 2012

4 Kilos 2012

 

 

 TAGS:Domaine de Chevalier 2011Domaine de Chevalier 2011

Domaine de Chevalier 2011

 

 

Legg att ein kommentar Jobb og Stress…. hvilken matvarer skal man ta?

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *